17‏/08‏/2010

كل سنة وأنا ضحى


خلاص بقيت 18 سنة بالتمام والكمال
مع أني كان أخر طموحي يكون عندي 17 سنة
أخر سن أقدر احكم على نفسي فيه بأني لسه عيلة .. وما أحالاها المعيلة
وبعدين السن ده له ميزة حلوة جدا في أني
اقدر أعيل وقت ما أحب - معذورة لسه صغيرة - .. واقدر اعقل وقت ما أحب برده - ياااه عقلها كبير -

المشكلة أني حاليا مطالب مني أني أكبر وابطل شغل العيال بتاعي
واتعامل مع نفسي - قبل الناس - على أني عاقلة وهادية ورزينة


مش عارفة ليه دماغي مش قابلة الأفكار المرعبة دي
ومحتفظة جدا بتصرفاتها وبطريقتها وبأسلوبها .. محتفظة بطفوليتها
لكن العمر مش بيقف فلازم ارضى بالأمر الواقع
إنما مش واقع مرير أوي
فيه صلاحيات برده بعد الـ 18 ...:
اقدر ادخل أفلام من نوع (للكبار فقط) بدون أي مشاكل - هع هع -
لما اتصل ببرنامج أسامة منير ويسألني عن سني هيكمل معايا للأخر من غير ما يقولي أنتي لسه صغيرة وبدري عليكي الكلام ده زي ما بسمعه بيقول للبنات تحت سن 18
اقدر اطلع رخصة قيادة

كل سنة وأنا طيبة .. كل سنة وأنا ضحى


ضحى حلمي

هناك 6 تعليقات:

Mohamed Hamdy يقول...

كل سنه وانتى طيبه وعاقله ورزينه وجميله

قوس قزح يقول...

كل سنة و انتى طيبة و عقبال مليون سنة

جيهان عبد العزيز يقول...

كل سنة وأنت بصحة وسعادة
وفرفشة
مدونتك لذيذة ودمها خفيف
وحاحاول امر عليها دايما

Dhuha Helmy يقول...

شكرا جدا ليكم :)

ahmed reda يقول...

كلام جميل

أشعار روعه يقول...

كل سنه وانتى بشمهندسه
وضحى برضه