29‏/08‏/2009

ألووو .. مين؟؟



الأرقام الغريبه هي الحكايه .. طبعا كلنا بنشوف الأرقام الغريبه دي

إنما أنا عندي قصص ع الموضوع ده غريبه....



الرقم الأول:


- ألووو .. مين؟؟

- أنا شيماء شريف .. أنتِ ضحى؟؟
- أيوه يافندم أي خدمه؟؟
- أنا أخت شهاب وهو عاوز يخطبك .. عنده 23 سنة وبيشتغل........
- شهاب مين!! أنتِ مين !!
الرقم ده طلع بتاع واحده قريبتي وبتشتغلني!!

الرقم الثاني:


- ألووو .. مين؟؟

- أيوه .. إزيك؟؟
- مين معايا؟؟
- أنا واحده عاوزه أتعرف عليكي من زمان ونفسي نبقي صحاب أوووي .. أنتِ إسمك إيه؟؟
- وماله .. بس أنتِ مين وجبتي رقمي منين؟؟
- لا قولي بس أنتِ إسمك إيه؟؟
- إحنا كده هنضحك على بعض .. أنتِ اللي متصله
- يبقي تعرفيني الأول اللي أنا عاوزاه
- طيب قولي لي أسمك ايه وأنا أقولك أسمي .. أتفقنا؟؟
- اتفقنا .. أنا ضحى حلمي أنتي مين بقي؟؟
- طب أنتي منين؟؟
- لا أحنا ما اتفقناش على كدة .. يلا قولي أنت مين؟؟
- طيب بصي ربع ساعة وأكلمك تاني .. سلام
وقفلت وما اتصلتش تاني .. والله كان نفسي اتصاحب عليها أوووي .. صوتها كان جميل جدا

الرقم الثالث:


- الووو .. مين؟؟

- أنتي بتفتحي ليه .. أنا بسمع الكول تون
- طيب أنا فتحت .. مين معايا؟؟
- أنا بسمع الكول تون
- أيوة يعني مين؟؟
- أنا أحمد بسمع الكول تون
- والله! طيب سلام
وقفل السكة وقعد شهر يزاولنى بس أنا مهنتهوش كان بيتصل في أوقات غريبة .. 6 أو 8 صباحا وحظه أني عاملة نغمة مرعبة كنت بصحى أفتح عليه وأنام تاني

الرقم الرابع:


- الووو .. مين؟؟

- تك تك تك تك تك تك تك
- مين معايا!!
- تك تك تك تك تك تك تك
- الوووو! .. الووووووووو!! .. الووووووووووووو!!!
- تك تك تك تك تك تك تك
- يافندم أنا سامعاك!
- تك تك تك تك تك تك تك
- ..............
- تك تك تك تك تك تك تك تك تك تك تك تك تك
- على فكرة أنا مش خسرانة حاجة .. فلو أنت مبسوط كدة خليك
- تك تك تك تك تك تك تك
والمكالمة دي كانت على 3 مرات أو 4 وكله تكتكات مع أصوات جانبية .. بس أنا أشك أن التكتكات دي بيبوس ولا مؤاخذة مشتاق أوووي يا حرام

الرقم الخامس:


- الووو .. مين؟؟

- أهلا بك في خط الجنس والإباحية
- يا نهار أسود!!
ورميت الموبايل وكرهته كمان .. وجبت رقم المباحث وكنت عاوزة أبلغ بس مبلغتش مش عارفه ليه!


ولأن غالبية الأرقام أول ما بفتح هي بتقفل لكن دول هم الأكثر غباءا والأكثر كوميديا .. إذا كنت من مالكي الموبايل فأكيد مريت بالموقف ده .. كام مرة؟ ده يعتمد على حظك وشوف أنت حظك حلو ولا وحش وممكن متمرش به أصلا.


إنما أنا عاوزة أفهم حاجة .. يعني هو ايه حبنا في الإشتغالات؟؟ ناقص حد يقولى أنا هوايتي الإشتغالات .. لحد أمتي هنفضل نشنغل بعض بالشكل ده؟؟


لحظة واحدة.


- الووو .. مين؟؟

- ........................

تاااااااااااني.




29/8/2009
في مجلة رؤية مصرية



ضحى حلمي

ليست هناك تعليقات: